سرطان روده بزرگ و راههای درمان
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

سرطان روده بزرگ و راههای درمان

سرطان روده بزرگ،سرطان روده چیست،سرطان روده کوچک،سرطان روده بزرگ و کولون

بهتر است بدانید که کولون یا روده بزرگ بخشی از دستگاه گوارشی بدن می باشد. لازم بخ ذکر است که روده باریک حدود 6 متر طول دارد و بین معده و روده بزرگ قرار گرفته است. در واقه عملکرد اصلی روده باریک، هضم و جذب مواد غذایی می باشد و از انتهای معده آغاز شده و به روده بزرگ ختم می گرددو سپس روده بزرگ نیز از آنجا تا محل مقعد ادامه می یابد.قابل ذکر است که سرطان روده بزرگ یا چنگار روده بزرگ یا سرطان کولون گونه ای سرطان است که در آن سلول های سرطانی در درون بافت روده شروع به تکثیر می نمایند.

سرطان روده،درمان سرطان روده
بهتر است بدانید که سرطان روده بزرگ و راست روده اغلب به صورت چند پولیپ، یعنی توده های خوش خیم بر روی سطح داخلی راست روده، به وجود میآید.

عوامل موثر بر این بیماری:

عامل سن: بهتر است بدانید که اکثر افراد مبتلا به این بیماری سن بالای 50 سال دارند، اما امکان دارد این بیماری در هر سنی رخ دهد. عامل رژیم غذایی :بدنیست بدانید که  بین این بیماری و رژیم غذایی پرچربی و پرانرژی و کم فیبر و مصرف کم میوه و سبزی، رابطۀ مستقیم وجوددارد. عامل پولیپ ها :لازم به ذکر است که  این بیماری به صورت رشد توده های خوش خیم در جدار روده تعریف می گردد که اغلب بعد از سن 50 سالگی رایج است. پولیپ ها شانس مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ را زیاد میکنند.

سرطان روده،درمان سرطان روده
عامل سابقه بیماریهای قبلی : بهتر است بدانید که احتمال مبتلا شدن به این بیماری در افرادی که قبلاً سرطان های روده بزرگ داشته اند و خانم هایی که مبتلا به سرطان تخمدان، رحم، یا پستان بوده اند بیشتر خواهد بود. عامل انتقال وراثتی : لازم به ذکر است که افرادی که نزدیکانی مانند پدرو مادر و خواهر و برادرشان به این نوع از سرطان مبتلا شده اند، به ویژه اگر زیر 50 سال بوده باشد، باید خود را تحت نظر پزشک متخصص قرار دهند .
سرطان روده،درمان سرطان روده
سرطان روده بزرگ (کولون) را چگونه می توان درمان کرد؟
لازم به ذکر است که درمان سرطان روده بزرگ بسته به نوع آن، پیشرفت بیماری، مکان بیماری، سن شما، وضعیت سلامتی شما و … توسط پزشک تجویز می شود.

سرطان روده،درمان سرطان روده

بدنیست بدانید که در جراحی پزشک بخشی از تومر یا پولیپ را برمی دارد و یا اگر بیماری پیشرفته باشد مجبور به برداشتن کل کولون درگیر سرطان می گردد.
بهتر است بدانید که در شیمی درمانی از دارو برای نابود کردن سلول های سرطانی استفاده می گردد. شیمی درمانی اغلب  پس از جراحی استفاده می شود.
البته قابل ذکر است که پرتو درمانی (رادیو تراپی)  برای کشتن سلول های سرطانی پس از جراحی و یا کوچک کردن تومور های کوچک قبل از جراحی استفاده می گردد..

سرطان روده بزرگ و راههای درمان

مطالب مرتبط:

سرطان

سرطان کلیه چه علائمی دارد





:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: